هم‌قافیه با باران

آقا! اجازه هست کمی دلبری کنم؟

جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ

آقا! اجازه هست کمی دلبری کنم؟
یعنی برای همسر خود، همسری کنم؟

با گوشه چشم، با لب و دندان و روسری
قدری برای حضرتت اغواگری کنم؟

یک لحظه کافی است، زلیخا شوم عزیز!
تا دست‌های عقل تو را خنجری کنم!

دردت به جان هر چه طبیب است؛ جان من!
برخیز تا که درد تو را بستری کنم

من کیستم؟! تویی که مرا شعر می‌کنی
آری هنوز مانده که تا قیصری کنم

«تسلیم از آن بنده و فرمان از آن» توست
وایِ دلم، اگر که دمی خودسری کنم

::

این‌ها خیال‌های قشنگ دوتایی است
کی می‌شود پدر شوی و مادری کنم؟


رضا احسان‌پور

۹۴/۰۶/۰۶
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران