هم‌قافیه با باران

آن که باشد که تو را بیند و عاشق نشود ؟

جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ق.ظ

آن که باشد که تو را بیند و عاشق نشود ؟
یا به عشق تو ، مجرد ز علایق نشود ؟

با تو دارم ز ازل سابقه‌ی عشق ، ولی
کار بخت است و عنایت به سوابق نشود !

در سرم هست که خاک کف پای تو شوم
من بر اینم ، مگرم بخت موافق نشود

شعله‌‌ی آتش دل ، سر به فلک باز نهاد
دارم امّید که دودش به تو لاحِق نشود

می‌کند دست‌درازی سر زلفت ، مگذار
تا به رغم دل من با تو مُعانِق نشود !

هر که این صورت و اخلاق و معانی دارد ،
که تو داری ، ز چه محبوب خلایق نشود ؟

شب به یاد تو کنم زنده ، گواهم صبح است
روشن این قول به بی‌شاهدِ صادق نشود

کار کن کار ، که کار تو میسر سلمان !
به عبارات خوش و نکته‌ی رایِق نشود

سلمان ساوجی

۹۵/۱۲/۲۰
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران