هم‌قافیه با باران

امان از دست ِ تو که اینهمـــه نازی گل نازم!

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۳ ب.ظ

امان از دست ِ تو که اینهمـــه نازی گل نازم!
لوند و دلبر و شیرین و طنــــــــازی گل نازم!

تو که تنهاترین پیغمبر ِ زن، عشـــوه آیینی
بنازم که سراپا غرق ِ اعجـــازی گل نازم!

دریده پیرهن هر حسن ِ یوسف با غزلهایت
بهاری غرق در نارنج ِ شیـــرازی گل نازم! 

چه فازی میدهد چشم ِ عسل رنگ ِ تو با هر پلک
ندارد عسّلــــویه اینچنیـــــن فازی گل نازم!

چه تحریری کشیــده ماه دورادور ِ لبهایت  
تو تصنیـــف ِ هزاران پرده آوازی گل نازم!

تو که ابرو کمانچه، نی لبک لب، تار گیسویی
چرا با این نوازنده نمی/ســـــازی گل نازم؟

بچین بوسه: نمی چینم، ببین من را:نمی بینم
برقص آهو: نمیرقصم، چه لجبــازی گل نازم!

قشنگی های ِ کولاکت به جانم لرز میریزد  
تو تن برفی و بوران موی ِ قفقازی گل نازم! 

تمام ِ دفتر ِ من با "بنـــام تو" ورق خورده
کجا زیبــــاتر از نام ِ تو آغــــازی گل نازم!

من از تو چشم ِ آن دارم که در این گوشه گیری ها  
به من هم گوشه ی ِ چشمی بیاندازی گل نازم!

پیاده آمدم تا قصـــــر ِ شطرنجیّ ِ آغوشت
فدای ِ کیش ِ عشقت جان ِ سربازی گل نازم! 

نه با الکل که با یک خنده ی ِ تو مست می میرم
و روزی کشف خاهد شد چنین "رازی" گل نازم!

شهراد میدرى

۹۵/۰۵/۰۷
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران