هم‌قافیه با باران

امشب سر آن دارم کز خانه برون تازم

شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۳۲ ق.ظ

امشب سر آن دارم کز خانه برون تازم
این خانه هستی را از بیخ براندازم
 
تن خانه گور آمد ، جان جیفه گورستان
زین جیفه بپرهیزم این خانه بپردازم

دیوانه ام و داند ، دیوانه به خود خواند
او سلسله جنباند من عربده آغازم...

در آتشم و راهی جز صبر نمی دانم
هم گریم و هم خندم هم سوزم و هم سازم
 
دل بستۀ سودایم این سلسله از پایم
بردار که بگریزم بگذار که بگدازم

من مورم و نشمارم بر باد سلیمان را
در بادیۀ عشقش من از همه ممتازم
 
راز ازلی مشکل پوشید توان از دل
دل خواجۀ این منزل من محرم این رازم

در قاف احد دارد سیمرغ صفا منزل
زین شمع نمی بُرّد پروانۀ پروازم

صفای اصفهانی

۹۵/۱۲/۲۱
هم قافیه با باران

نظرات  (۱)

سلام آ=عالی بود تابحال اینهمه شعر بصورت منظم یجا ندیده بودم :)) با اجازه میزارم تو بکمارکهام گاهی اوقات بخونم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران