هم‌قافیه با باران

اگر به کوی تو باشد مرامجال وصول

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۲ ق.ظ
اگر به کوی تو باشد مرامجال وصول
رسد به دولت وصل تو کارمن به اصول

قرار برده زمن ان دونرگس رعنا
فراغ برده زمن ان دو جادوی مکحول

چو بر در تو من بینوای بی زرو زور
به هیچ باب ندارم ره خروج ودخول

کجا روم چه کنم چاره از کجا جویم
که گشته ام زغم وجور روزگار ملول

من شکسته بد حال زندگی یابم
دران زمان که به تیغ غمت شوم مقتول

خرابتر زدل من غم تو جای نیافت
که ساخت در دل تنگم قرارگاه نزول

دل از جواهر مهرت چو صیقلی دارد
بود ززنگ حوادث هراینه مصقول

چه جرم کرده ام ای جان ودل بحضرت تو
که طاعت من بیدل نمی شود مقبول

به درد عشق بسازو خموش کن حافظ
رموز عشق مکن فاش پیش اهل عقول

حافظ
۹۵/۰۹/۰۹
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران