هم‌قافیه با باران

بی‌تو ای جان جهان! جان و جهان را چه کنم؟

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۱۷ ب.ظ

بی‌تو ای جان جهان! جان و جهان را چه کنم؟
خود جهان می‌گذرد، ماندن جان را چه کنم؟

ماه شعبان و رجب نم‌نم اشکی شد و رفت
خانه ابری‌ست، خدایا! رمضان را چه کنم؟

شانه بر زلف دعا می‌زنم و می‌گریم
موسی من! تو بگو روز و شبان را چه کنم؟

صاحب حیّ على! لقمه‌ی نوری برسان
سحر از راه رسیده ا‌ست، اذان را چه کنم؟

کاتبان تو مرا خطّ امانی دادند
کشته‌ی خال توام، خطّ امان را چه کنم؟

کاشکی! جرم عیان بودم و تقوای نهان
پیش تقوای عیان، جرم نهان را چه کنم؟

علیرضا قزوه

۹۴/۱۰/۲۱
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران