هم‌قافیه با باران

ترک من و عشق رخ دلبر؟ شدنی نیست

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۱ ب.ظ
ترک من و عشق رخ دلبر؟ شدنی نیست
این کار، محال است و میسّرشدنی نیست

گر جان من غم‌زده حیران شود از تن
از خانه دل مهر علی در شدنی نیست

هر دل نشود محرم اسرار الهی
هر طفل یتیمی که پیمبرشدنی نیست

هر بی‌خردی را نتوان گفت خلیفه،
از حَی‌دری حیدرِ صفدر، شدنی نیست

هر فرد مسلمان نشود ثانی سلمان
هر شخصی علی‌دوست، اباذرشدنی نیست

هر سر که شود زیب سرِ دار به عالم
با میثم تمّار برابرشدنی نیست

هر شیشه نگردد به جهان لؤلؤ و مرجان
هر سنگ درخشنده که گوهرشدنی نیست

جایی که برادر به برادر نکند رحم
بیگانه برای تو برادرشدنی نیست

یک عمر اگر دایه به ما و تو دهد شیر
غافل مشو -ای دوست!- که مادرشدنی نیست

«ژولیده» مده دل ب کسی بیهده هرگز
دل خانه‌ی حقّ است؛ مسخّرشدنی نیست

ژولیده‌ نیشابوری
۹۴/۰۶/۱۸
هم قافیه با باران

نظرات  (۱)

۰۶ آبان ۹۷ ، ۲۲:۰۹ یاسر وکیلی
با سلام 
این شعر به قدری زیباست که من هر مجلسی میرم میخونم  کمتر جایی بوده که  چند نفر متن شعر رو از من نخواسته باشن 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران