هم‌قافیه با باران

حدود پرزدنم را به من نشان داده ست

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۲۴ ب.ظ

حدود پرزدنم را به من نشان داده ست
همان که بال نداده ست و آسمان داده ست!

همان که در شب یلدا به رسم دلسوزی،
چراغ خانه مارا به دیگران داده ست

به چیست ؟ دلخوشی مردمی که در همه عمر،
به هر معامله ای هر دو سر زیان داده ست!

کدام طالع نحس است غیر بی عاری؟
که رنج کشت به من ، ماحصل به خان داده ست

به خان ! که مرگ عزیزان و گریه های مرا،
شنیده است و مکرر سری تکان داده ست!

همان که غیرتمان را گرفته و جایش،
به قدر آنکه نمیریم آب و نان داده ست!

به ناله ای و به خطی بگوی دردت را
بسا هنر که طبیعت به خیزران داده ست!

زخون پای من و توست در سراسر دشت
که هر چه بوته ی خار است زعفران داده ست!

اگر بناست نمیریم جان برای چه بود؟
وگر بناست ببندم چرا دهان داده ست!؟

"بکوش خواجه و از عشق بی نصیب نباش"
که این صفا به غزلهای من همان داده ست!

حسین جنتی


کانال ما در تلگرام hamghafiebabaran@

۹۴/۱۰/۰۳
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران