هم‌قافیه با باران

در شهر پر شده است که احوال من سگی است

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲ ق.ظ

در شهر پر شده است که احوال من سگی است
آری سگی است، حال من و قال من سگی است

دندان جمله های خودم را کشیده ام
نام و نهاد و فاعل و افعال من سگی است

هرشب مرا به ساعت سگ کوک می کنند
هر صبحدم ستاره اقبال من سگی است

تقویم روزگار ورق می خورد . . . ولی
مال شما کبوتری و ... مال من سگی است

پنجه به سمت مخمل مهتاب می کشم
خوی پلنگ دارم و چنگال من سگی است

سم و سکوت سِل و سنگ و سنگ وسنگ ...
هر هفت سین سفره هر سال من سگی است

من پاسبان گله شهرم، شبان من
بیم از گزند گرگ مکن، حال من سگی است

دارند مرد و زن به سرم سنگ می زنند
برخورد شهر با من و امثال من سگی است

سید محمدعلی رضازاده

۹۵/۰۳/۱۵
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران