هم‌قافیه با باران

وصف تو کار واژه‏‌های لال من نیست

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۲۹ ب.ظ

وصف تو کار واژه‏‌های لال من نیست

این شعرهای عاشقانه مال من نیست

این شعرها- بانوی من!- افسونی از توست

افسون چشمانی که در او تمثال من نیست

لیلای من! در واحه‏‌های فقر و تشویش

جز تو کس آگاه از جنون، از حال من نیست

تنهاتر از خویشم در این ایام دلتنگ

شب‏‏ها کسی جز سایه‌ام دنبال من نیست

کف‌بین تقدیر از خطوط دست من خواند:

غیر از تو نقش دیگری در فال من نیست

جولان تو، تا قاف-اما من زمینگیر-

با تو پریدن در توان بال من نیست

«از نان تهی»، اما برایت غیر ایمان

در کیسه‌ی از شرمِ مالامال من نیست

بی‌تابش چشمان تو، آیینه حتی

آماده‌ی دیدار و استقبال من نیست

با این همه، بر عصمت نام تو سوگند

وصف تو کار وا‍ژه‌های لال من نیست

سهیل محمودی
۹۴/۰۶/۱۴
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران