هم‌قافیه با باران

یاران عبث نصیحت بی حاصلم کنید

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۵۳ ب.ظ

یاران عبث نصیحت بی حاصلم کنید
دیوانه ام من عقل ندارم ولم کنید

ممنون این نصایحم اما من آنچنان
دیوانه ای نی ام که شما عاقلم کنید

مجنونم آن چنین که مجانین ز من رمند
وای ار به مجلس عقلا داخلم کنید

من مطلِع نی ام که چه با من نموده عشق
خوب است این قضیه سوال از دلم کنید

یک ذره غیر عشق و جنون ننگرید هیچ
در من اگر که تجزیهْ آب و گلم کنید

کم طعنه ام زنید که غرقی به بحر بُهت
مردید اگر؟ هدایت بر ساحلم کنید

میرزاده عشقی

۹۶/۰۸/۰۲
هم قافیه با باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هم قافیه با باران